Uudenmaan Kansanlähetys on yksi Suomen evankelis-luterilaisen Kansanlähetyksen 18 piiristä. Piiri on perustettu vuonna 1966. Piirin alue kattaa vanhan Uudenmaanläänin alueen, poislukien Helsinki, Vantaa (paitsi Korso), Espoo ja Kauniainen.

Uudenmaan Ev.lut. Kansanlähetyksen toiminta-alueen kunnat.

Hallitus

Yhdistyksen toiminnasta päättää piirihallitus, joka kokoontuu noin yhdeksän kertaa vuodessa. Piirihallituksessa on yhdeksän jäsentä, jotka valitaan piirin syyskokouksessa kolmeksi vuodeksi kerrallaan. Vuosittain erovuorossa on kolme jäsentä. Uuden piirihallituksen toiminta alkaa vuoden vaihteessa. Piirihallitus valitsee keskuudestaan puheenjohtajan ja sihteerin vuodeksi kerrallaan.

Hallitus vuonna 2020:

• Veikko Halme (puheenjohtaja)
  • Martti Pitkänen (varapuheenjohtaja)
  • Kaisa Vuori (sihteeri)
  • Merja Araneva
  • Jussi Saari
  • Sampo Paulanto
  • Timo Gummerus
  • Esa Hyvärinen
  • Niina Kultalahti-Nikamaa

Talous

Tulot muodostuvat suurimmalta osalta vapaaehtoisista kannatusmaksuista, Lähetyskirppis Patinan tuotoista ja kolehdeista. Näiden lisäksi tuloja saadaan kirja– ja lehtimyynnistä sekä retkituotoista.